fredag 21 november 2014

Hej Fredag!

Härligt med fredagskväll.
Det blir legitimt med lite extra gott på kvällskvisten :)



På aftonkröken har Dollar, den käre följeslagaren, och jag motionerat över en timme. Med hjälp av den nya reflexlampan på hans koppel blinkar han som en AGA-fyr där vi går. Mycket praktiskt i det kompakta höstmörkret, måste jag säja. Speciellt som Kommunen har knutit till penningpungen och bara låter vart annat gatljus lysa.
Efter långpromenaden har både han och jag gjort oss förtjänta av belöning. Lite chokladpraliner och en kopp Java till mig och Dentastix till kompisen.




 Jag och maken får en god middag med chilikyckling, grönsallad och potatissallad. Dollar får också smaka lite, men hans kost består till största delen av hundmat. Han verkar dock inte misstycka.

Resten av kvällen blir det relax framför TV:n och tumhållande för Molly i Idol. En rätt lugn och skön kväll med andra ord.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...